3.05.2009

kurabiyeci röportajı





Alsancak Unlu Mamulleri'ni İstanbul'dan gelen dostum tanıttı bana.Kıştı,İzmir'e gelmişti.Dışarı çıktı birkaç saat sonra elinde küçük bir kesekağıdıyla geldi hımmm hımmmm yaparak. İçinde kurabiye vardı ve hayatımda yediğim en iyi kurabiyelerdendi. Dünyayı karış karış gezip kurabiyeler tatmadım ,gurmelikler yapmadım ama bu kurabiyeler bizi bir hafta boyunca kurabiye canavarına çevirdi.
Ben de bu röportajı,kurabiye canavarı olayından nerdeyse 1 yıl sonra yaptım.


ben- "hmmm,(bu arada kurabiyeleri kesiyorum) sizin isminiz ne?
o - "Necdet Aydemir"
ben- "Dükkanınız çok güzel,İstanbul'dan da fanatikleriniz var, harika kurabiyeleriniz var
onu söyliyeyim önce
Kaç yıldır var bu dükkan?"
0 - "25 senelik dükkan burası"
ben-"Hep siz mi işlettiniz?"
0 - "Ben,,, 2 senedir burdaayım"
ben-Kendi kendime gülerek, "peki kurabiye severlere bir mesaj verin"
0 - "Buyursun gelsinler"
ben- "peki teşekkürler"
0 - "Güle gülee, yine bekleriz"


Kurabiye yapıp satmak, uzmanlığını bu yönde geliştirmek,ne bileyim,demir doğramacı değil de bir kurabiye dükkanı sahibi olmak çok ilginç bence.
İnsan ne satarsa yüzü ona döner. Necdet'in de yüzü kurabiyeye dönmüş sanki.Sabah sabah gevrek,al al yanaklı...
Kurabiye tarihini de araştırıcam bundan sonra.
İşe Kurabiye Canavarı ile başlayabilirim...
Kurabiye tarifleri de cabası...



























































..................................... :)

2 yorum:

  1. geceyi uyumadan geçirdiğimiz sabahın ışıkları yeri göğü aydınlattıgında dışarıya çıktığımızda karşılaştığımız ilk al yanaklı adam

    YanıtlaSil
  2. bi gece de bize yumurta kırmışlardı sonra yumurtalar gibi kırılmışdı herşey

    YanıtlaSil