3.05.2009

karakukule kurabiyesi nasıl yapılır







b- "evveeeet.hoşgeldiiin"

o- "hoşbulduuuk"

b-"kurabiye röportajı yapıcaz az önce de söylediğim gibi"

o- "eveeet hoşbulduuk"

b- "neden kurabiye yapmak istiyorsun gece gece?"

o- "ben korkulu rüya kara şeytan....( belli ki pek normal bir insanla karşı karşıya değilim...biraz korkmaya başladım.transilvanya da Drakulanın şatosundayım sanki...:( )çocukların dişleri beyaz değil,sapsarı olsun diye....bütün çocukların dişleri SARIIII olsun diye haykırıyorum ( sağlıkla değil de görüntüyle daha alakalı olan şeytan..)

b- "çocuklara yönelik bir anti hareket yani bu,öyle mi?

0- "evet anarşist bi hareket.

b- "hah! kurabiye anarşi hareketi mi yani??"

0- "evet.birgün herkesin dişlerini sarı yapma eğilimindeyim.insanlar bişeylerin farkına varıcak ve devrim olucak"

b- "peki osmanlının macuncuları,başarılamaış bir devrimi mi simgeliyo senin için?

0- "...."

b- "peki repertuarında kaç kurabiye var?

0- "şimdilik bir"

b- "peki bu kurabiyenin ismi ne?"

0- "karakukula"

b- "anlatabilir misin bize?"

0- "bir paket margarin sonra yağ alıyoruz sonra da alabildiğince un koyuyoruz..

b- "kulak memesi kıvamı mı"

0- "evet.."

sonra yumurta koyuyoruz,tarçın ekliyoruz bir tatlı kaşığı

b- "yumurtanın sarısı akı,siyahı pembesi ayrılıyo mu"

o- "hayır..hepsini karıştırıyoruz,bulaşık yıkadığınız leğene alıyosunuz,hepsini karıştırıyosunuz.sonra da 170 derece ısıtılmış fırına atıyoruz ama önce küçük toplar haline getiriyoruz karakukule kurabiyelerimizi. onlar pişerken hazırladığımız kakao ve pudra şekeri karışımını ,kurabiyeler fırından çoktıktan sonra sıcak kurabiyelere buluyoruz.....sonra oluyo.."

b- "pekiiii,neden kurabiye...(!) neden poğaça değil de kurabiye???"

0- "büyük bir tarihi varmış bunun"

b- (kurabiye sanatçısı kurabiyenin tarihçesini anlatırken ben orada fındık fıstık ceviz görüp yemeye kalkıyorum)
"ben şunlardan yiyebilir miyim?"

0- "yiyebilirsin...bu şekildeymiş tarihi"

b- "ben dinlemedim ama nasıl olsa alet kaydediyo hahaha"

ben çerezleri yerken,karakukula kurabiyesinin sezar'a dek uzanan tarihini dinleyemedim tabi.
kurabiye sanatçısı umut çağlayan'la yaptığım röportajın kayıt dışı konuşmalarını dinlemek için ses kaydını dinleyin.

ÇOK YAKINDA.....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder