3.05.2009

isimsiz sokaklar





1456 sokak, 1457 numaralı sokağın yanında değil...Aranan sokak ha bulundu ha bulunacakmış gibi bir hisle,ama aynı zamanda asla yanından bile geçemeyeceğini hissettiren bir gerginlik arasında ,geçtiğin her sokağın tabelasını deli gibi arayarak sarsak sarsak ilerliyorsun.
Cind Sherman'ın İsimsiz Film Kareleri gibi....Bizim de sokaklarımız isimsiz...Sokakların kimlikleri reddedilmiş sanki ama apartmanlar idealist isimleriyle varlar sokaklarda. Mesela benim olduğum apartman: Özkanlar Apartmanı...
Öz kan...Öz yani gerçek.Gerçek bile değil, hakiki....:)
Hiç Gayrimeşru Apartmanı var mı? Yoktur tabi.Yüceltilmiş isimler gerekli piyasaya kendimizi gösterirken...Aklıma Elif Şafak'ın Bit Palas'ı geliyor...Oradaki her katı
farklı olan apartmanın ismi Bonbon Apartmanı mı, Palas mı, neydi. Hiç yüce değil....Tatlı...Deli tatlılığında
Her sokağa da isim koymak zor tabi.Önemsiz sokaklar numaralı,önemlilerinin isimleri var sadece.Hep politikada önemli isimler,hep bilmem hangi savaşta bi takım başarılar kazanmış büyüüük generaller,meydansa,hep Atatürk meydanı,Cumhuriyet bulvarı...Militarizmin her ayrıntıda kalbimize işlenmesi...Aklımıza,sonra da zihnimize, zihniyetimize kazınması...
Ben,numaralanmış sokakları çok seviyorum,daha çok seviyorum...İsim,hiç yaşanmadan
sokağa önyargılı bir imaj katıyor, yapmacık,sokağın kabul etmediği..Ama numaralı olursa,sokağın ruhu daha özgür kalıyor sanki...İsimsiz, neyse o...O rakam,sokağın ruhunu alıyor.
1457 numarası,benim için hiçbir numaraya benzemeyecek ,bu rakamın ruhu başka çünkü bu sokağın ruhu başka.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder