29.06.2009

rüyamda michael jackson'ı gördüm



Sevgili günlük.
Dün gece rüyamda Michael Jackson' ı gördüm. Bir atletizm yarışmasında birlikteydik. Organizasyonda o da var, tabi o da kendi performansını sergileyecek.Ben yarışıcam. Bayadır dostmuşuz gibi, aynı sofrada kahvaltı ediyor, sohbetleri bitiremiyor, yorgunluk dinlemeden çalışıyoruz... :)
Öldüğünü duyunca, biraz hüzün hissettim. Çocuk yeteneğini keşfedenlerce durmaksızın çalıştırılmış, hem çok kazandırmış hem kazanmış, daha bebekken, 5 yaşındayken , bir yıldız olmuş.... O beş uçlu yıldızı taşımak kolay mı ?
Ben onu hep bir korkak olarak gördüm. Korkak, ceraretsiz, yalnız, şaşkın...
Klipleri dışındaki çekimlerde hep öyle göründü gözüme. Sahne dışında, günlük hayatta görüntülendiğinde, bana elini ayağını nereye koyacağını şaşıran bir sarsak gibi geldi.
Hayat sadece sahne ışıklarının aydınlattığı bir şey olunca, bence o, güneşin altında nasıl davranacağını bilemedi...Onun bildiği tek ışık, sahne ışığıydı...Gün ışığı aptal yaptı onu...Bu yüzden de insan olarak yaşayamadı...4 yaşından beri sahnelerde toz attıran bir insan, normal bir yaşamın gerekliliklerini nasıl bilebilir ki ? Bu yüzden yalnız ve şaşkın, korkak ve acı içindeydi...
Babasına benzememek için derisinin rengini değiştiren bir adam...
Karıları, sanki özellikle hemşire olan ikinci karısı, bence onu yatakta hiç görmedi. Değil yatak, evin içinde bile görmemiştir.
O öldükten sonra, başarılarından bahsetmeye gerek yok zaten hepimizin bildiği birşey sahne konusunda, müzik, özellikle dansta gelmiş geçmiş en harikulade insanlardan.
Klipleri ve sahne şovları bir ordu kalabalığında...Sanki devletlerin ordularının karşısında hareket etme motivasyonunu müzikten alan , dans eden ordular kurdu.
Jameika da çekilmiş klibini izlediğimde neredeyse ağlayacaktım. Hangi şarkıydı unuttum. Çok sıkı takipçisi de değilim hani...
Ama bir insanın, dünya üzerinde ne kadar çok seveni olabileceğini de gördüm...
O kadar insan beni sevse ne olurdu acaba....Ya da ben bir insanı o kadar çok sevseydim ???
Ama o beni seviyor, çünkü rüyama geldi...Sizinkine geldi mi..


Basında çıkan fotoğrafları hakkında insanın birşeyler söyleyesi geliyor. Çocuklarını acayip bir takıntıyla basından saklaması mesela...O çocuklar hep ISADOR DUCAS' ın sırrı gibi kafaları paketlenmiş gibi gezdiler. Michael Jacsson'ın sırları...


Man Ray bu sürreal yapıtını, "Maldoror' un Şarkıları " adlı kitaptan esinlenerek oluşturmuş. 1896 yılında 23 yaşında Isidore Ducas tarafından yazılmıştır.Lötromont da diyebiliriz. Gerçek yazılışını hemen bulucam. Kitapla ilgili herşey çok gizemli.Ducas, çok genç, tanınmıyor ve hayatıyla ilgili herşey muamma...Maldoror' un Şarkıları ' nı yazdıktan sonraki yıl ölüyor. Bu kitabı okuduğumda dehşete kapılmıştım. Sanki okurken karanlık bir fırtına içinde oturarak uğultular arasında okuyordum kitabı. Yarattığı atmosfer öylesine büyüleyici ki, bundan Michael Jackson aracılığıyla bahsetmiş olmam da ayrıca berbat...Ortak nokta dehşetli bir tutku olabilir...
Kafaları paketlenmiş çocuklar bana Man RAY' , ve Isıdore Ducas' ı hatırlattı işte...
Çocukları neden gezdiriyor ki.Mesela nereye gidiyorlar böyle elele. Annemlerin bizi gezdirişine pek benzemiyor.Kırklareli' de İstasyon Caddesi' ne çıkardık, böyle manyak manyak bir aşağı bir yukarı yürürdük, bir elimizde dondurma, diğer eller illa birbirini tutuyor. Ama bizim kafalar alabildiğine özgür, olabildiğince açık...Kimden saklanıcaz ki...



Bu görüntü olay olmuştu. Herkes kızmıştı ona.Ama dediğim gibi işte; sahnede değilse ve yine de kalabalıklar önündeyse, ne yapacağını bilemiyor bu adam. Kötü bir niyeti yok yani, kendi de söylediği gibi... Bebeciğe yazık tabi...Bu bebek son çocuğu galiba, ürünler nasıl numaralanmışsa, o da öyle numaralandırmış çocukları, tek bir isim altında: Michael Prince 2 bu çocuk. Zira ağabeyi de aynı adı taşıyor ama onunki 1
Burada yakalanmışlar. Evden kaçan yumurcaklara benziyorlar.Bir kere de yalnız ve kafalarda paketler olmadan çıkalım deyip arka balkonun sarmaşıklarından inip kaçmışlar gibi...



Şu parmakla işaret beni korkuttuBu fotoğrafsa başlı başına gerçekötesi ! Kadın öylesine normal ki, hatta çirkin ve sıkıcı bir normalliği var. Pazarda tezgah açan kadınlara benziyor. M.J. ise heykel...Duruş, bakış, elin kasılmış duruşu kadının elinin üstünde.....İnsan "neden?" diye soruyor...



































Artık bir bakıcıya muhtac. Ne fena..Yoksa yürümeye mi üşeniyor? Belki de o değil...Kim bilir ?











Bu fotoğrafı, çocuk tacizi suçlamasıyla götürüldüğü zaman karakolda çekilen fotoğrafı galiba. Tanrım....... Bu bakışlar.....

























Ve son olarak, barış,sevgi, güzellik için birşeyler yapmaya çalıştığını düşünüyorum. Bu mesajları klipleri ve şarkılarıyla verdi. Ama sahne dışında becerebildiği söylenemez.



Bir rüyaydı ...Değil mi?

14 yorum:

  1. ben de onu rüyamda gördüm.onu daha tanıyamadan burdan uçu gitti.ben de Allah'a onu rüyamda göstermesi için dua ettim.Ama gördüğüm rüya biraz saçma gibiydi...

    YanıtlaSil
  2. benimde rüyama üç kez geldi birinde konserdeydik ikincisinde okuluma geldi ve sonuncusundada evimize gelmişti

    YanıtlaSil
  3. SADECE ZAVALLISINIZ!

    Sözüm bunu yazan kişiye ve böyle düşünenlere.Acıyorum sadece acıyorum..Diyecek söz bile bulamıyorum böyle düşünenlere.Siz hiç iyi bir tarafından baktınızmı bunlara?Bu yazdıklarınız düşündükleriniz o kadar ucube ve aptalcaki.Hangi birini size doğru olarak anlatacağıma bile başlayamıyorum.Çünkü bu yazılanların hepsi uydurma,medyanın ona yaptığı tüm bu oyunlardan ibaret.Sende bunlardan birisin.Michael seni sevdiği için rüyana girdiğini düşünmüyorum.Ama o; bu skandal,yalan haberleri yazanları bile affettiğini söylemişti.Eminim yine de affederdi.Sana hiçbirini açıklama gereğinde bulunup zamanımı kaybetmeyeceğim.Henüz 13 yaşındayım.Ama iyiki de ben böyle düşünen zavallılardan biri değilim.Onu çok seviyorum ve ben onu sadece sahnedeki MJ olarak değil kişilik özellikleriylede örnek aldığım için onu seviyorum,bunu sonsuza kadarda devam ettireceğim.Onu doğru yanlarıyla,bu çıkan haberlerin yalan olduğuyla ilgili hiç mi birşey araştırmadınız.Eğer araştırdığınız buysa siz; bu yalan haberlerin tuzağına düşenlerdensiniz.Hani ona gerçek yaşamında ucube ve diğer kötü tabirleri kullananlardansınız ya,ben gibi onun seven hayranlarınıda aptal düşünürsünüz tabi.Eğer bu yalanlar sizi rahatlatacaksa evet biz MJ hayranları hepimiz onun gibiyiz (sizin düşündüğünüz gibi)Bu yorumumdan sonra istediğini de,umrumda değil.Ama sana tavsiyem; o iddiaları doğru araştırıpta,doğrularını öğrenipte bize bunlarla gel!

    YanıtlaSil
  4. sana katılıyorm bende michael ın bir hayranıyım we yalan yanlış haberlerle kimseyi aldatmayın.kimse inanmaz zaten bunlara.herkes michael ın ne kadar saf we iyi niyetl olduğunu biliyor.we michael ı çok sewiyorum asla ondan wazgeçmedim wazgeçmicemde...

    YanıtlaSil
  5. vefatının yıldönümüne kadar neler olup bitmiş bakmak istedim ve bu yazıyı görünce dehşete düştüm. yahu bir senede belki yüz kere onun derisinin rengini değiştirmediği, vitiligo hastası olduğu yazıldı, söylendi... hala "Babasına benzememek için derisinin rengini değiştiren bir adam..." diye bir tabir kullanmanız tüm Michael Jackson sevenlerini yaralamıştır. sarsak değil olabildiğine doğal, sevgi dolu bir insandı... sizden nefret eden ve çocuk taciziyle sizi suçlayan milyonlarca insan olduğunu düşünün, hakkınızda türlü dedikoduların çıktığını, her gün yeni bir yalanla yeni bir nefret dalgasıyla savaşmak zorunda kaldığınızı... siz olsanız ne yapardınız? o herkesi kucaklamayı, her şeye rağmen herkesi sevmeyi, affetmeyi seçti... milyarlara müziğini,hayallerini,enerjisini,sevgisini yaydı... sitedeki yazıyı tüm bu nedenlerle şiddetle kınıyorum...

    haydi her şeyi bir kenara bırakalım, sadece ve sadece kendi kültürümüze göre bir düşünelim: ölünün arkasından kötü konuşulmaz lafını hiç mi duymadınız büyüklerinizden?

    yazık, çok yazık...

    YanıtlaSil
  6. ben sadece zavallısınız diyen arkdaşla aynı fikirdeyim

    YanıtlaSil
  7. ~R...7 sene önceki bir zavallılık.. 7 sene sonra rastlamak üzdü biraz.. Onsuz geçen 7 yıl bu acıyı dindirmedi sonsuza kadar dindiremeyecek de. Öyle bir adam ki, babasız, babasını tanıyamadan büyümüş. Öyle bir adam ki çocukluğunu yaşayamamış, o stüdyoda kayıt yaparken yaşıtlarının parkta oyun oynadıklarını görüp; dayakçı, köpek suratlı babası Joe Jackson'ın gazabına uğramamak ve tabii ki sevdiği bir iş olduğundan; 4 yaşından beri şarkı söyleyip dans etmiş, parktaki çocuklara imrenerek.. Siz o psikolojiyi anlayamazsınız. Ona gönül vermiş hayranlarından başkaları anlayamaz. Biraz şu adamı tanımaya çalışsanız Michael Jackson'ı anlamak çok kolay aslında.. Her şey AŞK la SEVGİ yle.. Düşündüğünüzün aksine onlarca kadına aşık olmuş, onlarca kadınla çıkmış, onlarca kadınla hayatını paylaşmıştır.. Ama o kadınlar da sizin gibi onu anlayamamışlardır. Sadece parası ve şöhreti için koluna girenler de cabası.. Ten konusuna gelecek olursak, artık yıl olmuş 2016 şu sürü psikolojisinden kurtulalım.. arkadaşım o zamanlar ten rengi değiştirme ameliyatı diye bir olay yoktu. Vitiligo ve lupus hastalığı vardı Kral'ın.. Vitiligo bir deri pigmentasyonu sorunu hastalığıdır. Lupus da vücudundaki kızarıklıkların sebebi.. Sahnedeyken de makyaj yapardı. Ama bir düşünün siz Michael Jackson'sınız. Dünyanın en büyük şov adamı.. en büyük şarkıcısı. en büyük yaşayan insanı. en çok fotoğrafı çekilen adamı. Sahnede devleşirken, çekilen fotoğraflarda vücudunuzda beyaz lekeler görmek incitmez miydi?..Burnuna gelecek olursak sadece 2 ameliyat söz konusu. Babası küçükken Michael'la dalga geçer ona "koca burun" dermiş.. yine o psikolojiyi anlayamayacağınız gibi bu durumdan çok sıkılan Kral burun küçültme için bıçak altına yatmış ve burnundaki değişiklikler de yaşlanmaya bağlı deformasyondan ibaret..
    Çocuklarını örtülerin ve maskelerin ardında saklamasının sebebi de, medyanın onları rahatsız etmemesini istemesidir.. İşte konu da bu ya senin bir şeylerden saklanmak gerekmiyor.. ama onlar Michael Jackson'ın cocukları..

    Yazan arkadaşı, abiyi, ablayı, kardeşi 7 sene sonra tekrar şiddetle kınıyorum. Zavallılığından kurtulmuştur dileklerimle..

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bende onu rüyamda gördüm. Rüyam şöyle:
    Ben okulda, sınıfımdaydım. Hatta dersteydik filan. Sonra bir anda Michael içeei girdi. Üzerinde siyah bir takım elbise, klasik siyah şapkası, klasik ayakkabıları ve o muhteşem eldiveni vardı. Ama black or white klibindeki tipindeydi yani ne yaşlı ne genç. Öğretmen ders işlemiyorum diye sınıfı terk ediyordu. Ben ve bir arkadaşım ağlama krizine giriyorduk. 2 yada 3 saat ağlıyorduk. O sırada bizim sınıftakiler onunla konuşuyor, sohbet ediyorlardı. En sonunda biz susmuştuk. Herkez sıraya girip ona boş mektup zarfları veriyordu. Bende mektup yazıp zarfa koymuştum. Sıraya girmiştim. Tam ben verecektim, "Neverland'a gidiyorum, elveda." dedi. Sonra biz yine ağladık. Sonra ben uyandım...

    YanıtlaSil
  10. Aaaaa bakın bir sinek vızıldıyor sanki

    YanıtlaSil
  11. Evet evet bir sinek vızıldıyor ama çok komik sanki michael jackson hakkında konuşuyor.




    Ama sinekleri kimse umursamaz

    YanıtlaSil
  12. Michael Jackson bir dünya starıdır ve normal kişi gibi davranmasını beklemek asıl "sarsak"lık. Sokakta 3 kişi baksa napacağını bilemeyecek insanlar gelmiş burada Michael Jackson ı yargılıyor. Cilt renginden size ne,kaç evliliği olmuş size ne.Siz müziğini dinleyin ve şarkı sözlerini anlayın önce hakkında yazı yazmadan önce.

    YanıtlaSil
  13. O dünyaca hepimizin çok iyi bildiği bir takım cemiyet ve çevrelerin yetistirip star olarak piyasaya sürülen insanlardan biriydi.onlarin talimatlarına göre bir hayat sürdü ama hassas ruhu daha fazlasını kaldıramadı.Son şarkılarında özellikle:they dont care about us şarkısını turkce çevirip hiç anlamaya çalıştınız mı bu adam ne diyor?Kendisine yasatilan bazı igrenclikleri yakın çevresine ve şarkılarına yansıttığı icin yine ayni cemiyetler tarafından MJ hakkında karalama kampanyası başlatıldı.Tacizle suçlandı.Kendisine asiri doz verildikten sonra,olumunden az bi zaman önce,doktoru gizlice ses kaydı alıyor ve MJ soruyor,çocuklar hakkında ne düşünüyorsun? (Çakal aklınca tufaya dusurecek) MJ o anda bile,cocuklara sahip çıkın, onlar bizim geleceğimiz,umudumuz,herseyimiz diyerek vefat etmiştir.... Araştırmadan gelip boş beleş yazı yazmasın kimse ... Al insanlığa bir fayda da benden :)

    YanıtlaSil